• Souldiet

Καλοκαιρινές διακοπές: τιπ και συμβουλές



Είναι ήδη μέσα του καλοκαιριού, και όσοι από εμάς έχουμε ήδη προγραμματίσει τις καλοκαιρινές διακοπές μας γινόμαστε όλο και πιο ανυπόμονοι και περιμένουμε πώς και πώς να ζήσουμε στιγμές χαλάρωσης και ξεκούρασης, να ευχαριστηθούμε τον ήλιο και τη θάλασσα. Τι γίνεται όμως με τη διατροφή μας;


Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο, κατά τη διάρκεια των διακοπών μας, χαλαρώνουμε και διατροφικά! Μια από τις ερωτήσεις που λαμβάνω συχνά από τα μέλη μας, είναι πώς να διαχειριστούν τις διακοπές ώστε ναι μεν να τις απολαύσουν αλλά και να καταφέρουν να διατηρήσουν τα αποτελέσματα για τα οποία τόσο πολύ προσπάθησαν κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Είναι απόλυτα φυσιολογικό να μη θέλουμε να περιοριστούμε στις διακοπές χωρίς να αισθανόμαστε τύψεις με το που γυρίσουμε, χωρίς να νιώθουμε ότι δεν προσέξαμε τον εαυτό μας. Για αυτό λοιπόν αποφάσισα να μοιραστώ μαζί σας μερικές εύκολες και απλές συμβουλές και μυστικά, με σκοπό να σας δείξω πώς μπορείτε να έχετε όλες τις απολαύσεις των διακοπών χωρίς τύψεις και ενοχές!


Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από το πρωινό. Είτε το ξενοδοχείο μας προσφέρει πρωινό, είτε όχι, είναι πολύ εύκολο να φάμε ένα πρωινό που θα μας χορτάσει και θα μας δώσει ενέργεια. Παρόλο που οι περισσότεροι ίσως να σκέφτεστε «πρωινό στις διακοπές, σφολιάτες από το φούρνο, δεν έχω κουζίνα, μπουφές ξενοδοχείου, πώς να φάω σωστά;;» υπάρχουν λύσεις! Γιαούρτι με ένα φρέσκο φρούτο ή δυο φρυγανιές με μέλι, είναι κάτι που εύκολα μπορούμε να έχουμε ακόμα και στο δωμάτιο μας καθώς πάντα υπάρχει ένα μίνι ψυγείο! Αν έχουμε τη επιλογή πρωινού στο ξενοδοχείο, μπορούμε να καταναλώσουμε ακόμα και μια φέτα ψωμί ολικής με ένα βραστό αυγό.


Συνεχίζουμε με τα σνακ της παραλίας. Σίγουρα αν σχεδιάζουμε να περάσουμε αρκετές ώρες στην παραλία καλό θα είναι να είμαστε προετοιμασμένοι καθώς σίγουρα θα πεινάσουμε. Ακόμα και αν πάμε σε μια οργανωμένη παραλία, επιλέγουμε και έχουμε μαζί μας από πριν τα σνακ μας, ώστε να μην χρειαστεί οι μόνες μας επιλογές να είναι τσιπ και σάντουιτς! Εκτός από φρέσκα φρούτα, μπορούμε να έχουμε μαζί μας, στικ λαχανικών όπως κολοκύθι, αγγούρι, καρότα, ένα παξιμάδι ολικής με μια ντομάτα, ή μερικά ντοματίνια. Είναι πάρα πολύ σημαντικό, να φροντίζουμε να καταναλώνουμε αρκετό νερό καθώς η έκθεση στον ήλιο και στις υψηλές θερμοκρασίες αφυδατώνει το σώμα μας. Δεν περιμένουμε να διψάσουμε για να πιούμε νερό, καθώς τότε το σώμα μας έχει ήδη αφυδατωθεί! Τέλος, αν και δεν συνδέεται με με τη διατροφή, αλλά με τη συνολική μας υγεία, δε ξεχνάμε ποτέ μα ποτέ το αντηλιακό!!!


Αν επιλέξουμε να καταναλώσουμε και μεσημεριανό και βραδινό, φροντίζουμε να υπάρχει μια ισορροπία. Αν δηλαδή θέλουμε να φάμε λίγο παραπάνω το μεσημέρι, φροντίζουμε να φάμε μια ελαφριά σαλάτα το βράδυ και αν δώσουμε βάση στο βραδινό προτιμάμε να φάμε ένα ψητό με σαλάτα ή λαχανικά. Επειδή όμως τις περισσότερες φορές, όταν είμαστε σε διακοπές κάνουμε ένα γεύμα την ημέρα και συνήθως είναι αρκετά αργά στη μέρα, μετά την παραλία, φυσικά και δεν μπορούμε να περιορίσουμε τον εαυτό μας. Αξίζει όμως να αφιερώσουμε λίγα λεπτά και να σκεφτούμε αν όντως θέλουμε να φάμε κάτι, αν αξίζει πραγματικά και αν θα μας ευχαριστήσει ή αν απλά θα το φάμε γιατί είμαστε σε διακοπές. Αν ισχύει το τελευταίο, ίσως είναι καλύτερα να το παραλείψουμε, και να φάμε κάτι που πραγματικά θέλουμε!


Στις βραδινές μας εξόδους φυσικά και δε θα μπορούσε να λείπει το αλκοόλ. Και εκεί όμως έχουμε επιλογές. Ένα ποτήρι λευκό κρασί, ή μια μπύρα είναι πάντα καλές λύσεις. Αν θέλουμε να πιούμε κοκτέιλ, καλό θα είναι να αποφύγουμε όσα είναι φορτωμένα με σιρόπια και ζάχαρη. Αν θέλουμε βότκα ή τζιν, προτιμάμε να προσθέσουμε πάγο, μια φέτα λεμόνι ή τόνικ, και όχι χυμούς φρούτων ή ενεργειακά ποτά. Ένα εύκολο τρικ, που μας βοηθά να καταναλώσουμε λιγότερο αλκοόλ, είναι να πίνουμε ένα ποτήρι νερό για κάθε ποτό. Όχι μόνο μας βοηθά να μην αφυδατωθούμε λόγω του αλκοόλ, αλλά μας κάνει να αισθανόμαστε γεμάτοι, μειώνοντας έτσι τα ποτά που πίνουμε! Αποφεύγουμε συνοδευτικά όπως ξηρούς καρπούς ή τσιπς με το ποτό μας, καθώς και την υπερκατανάλωση φαγητού μετά από ποτό.


Αν το καλοκαίρι για εσάς σημαίνει παγωτό, τότε καλό είναι να προτιμάμε μια μπάλα σορμπέ φρούτων ή αν θέλουμε πολύ να δοκιμάσουμε κάποια άλλη γεύση, μένουμε στη μια μπάλα και δε τη φορτώνουμε με σιρόπια, σαντιγί, ξηρούς καρπούς ή τρούφα!


Διακοπές σημαίνει ξεκούραση, χαλάρωση και αναμελιά. Σκοπός είναι να φορτίσουμε τις μπαταρίες μας, και να διώξουμε το άγχος και την ένταση. Δεν υπεραναλύουμε το τι θα φάμε και δε σκεφτόμαστε συνεχώς αν θα πάρουμε ή αν θα χάσουμε βάρος ή τι έχει λιγότερες θερμίδες. Επικεντρωνόμαστε στο να περάσουμε καλά και όχι στο φαγητό. Να περάσετε τέλεια λοιπόν στις διακοπές σας και πάντα να θυμάστε πώς όλα διορθώνονται και όλα χαλάνε!