• Souldiet

Μεσημεριανός ύπνος, μας κάνει τελικά καλό;



Ο μεσημεριανός ύπνος είναι κάτι που έχω ως ανάμνηση από παιδί. Για να είμαι ειλικρινής, αυτό που θυμάμαι είναι τις αμέτρητες προσπάθειες των γονιών μου να με πείσουν να κοιμηθώ! Παρόλο που σαν παιδί προτιμούσα να παίζω αυτή την ώρα, σαν ενήλικας έχω εκτιμήσει τα οφέλη του μεσημεριανού ύπνου και προσπαθώ όσο μπορώ να τον εντάσσω στην καθημερινότητά μου.


Ο μεσημεριανός ύπνος λοιπόν, εφόσον γίνεται μεταξύ 14:00 και 16:00, τις ώρες δηλαδή που οι περισσότεροι από εμάς νιώθουμε την ενέργεια μας να πέφτει και την κόπωση να μας καταβάλει, μπορεί σύμφωνα με μελέτες να είναι πιο αποτελεσματικός σε σύγκριση με την κατανάλωση καφεΐνης ή την προσπάθεια να κοιμηθούμε παραπάνω ώρες το βράδυ. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να μη ξεπερνά τη συνιστώμενη διάρκεια των 20-30 λεπτών. Ο μεσημεριανός ύπνος έχει πολλαπλά οφέλη μερικά από τα οποία είναι ότι μας χαλαρώνει, μειώνει την κούραση και την πίεση, βελτιώνει τη διάθεση, μας κάνει πιο οξυδερκείς, βελτιώνει την απόδοσή, τη μνήμη και τη δημιουργικότητά μας.


Ο μεσημεριανός ύπνος όμως δεν είναι για όλους μας καθώς πολλοί δεν μπορούν να κοιμηθούν κατά τη διάρκεια της ημέρας. Συγκεκριμένα, άτομα που πάσχουν από αϋπνίες, κατάθλιψη, ή κακή ποιότητα ύπνου, καλό θα ήταν να τον αποφεύγουν καθώς μπορεί να επιδεινώσει το πρόβλημα.


Αν θέλουμε να αποφύγουμε το αίσθημα κούρασης και υπνηλίας που μερικές φορές έχουμε μετά τον ύπνο φροντίζουμε τα ακόλουθα:

-φροντίζουμε να μη κοιμόμαστε πάνω από 20-30 λεπτά.

-βάζουμε πάντα μα πάντα ξυπνητήρι.

-κοιμόμαστε μεταξύ 14:00-16:00.

-φροντίζουμε να είμαστε σε ένα ήσυχο, σκοτεινό περιβάλλον, χωρίς περισπασμούς.

-τέλος, κατανοούμε ότι με το να κοιμηθούμε παραπάνω δε θα αποκομίσουμε παραπάνω οφέλη, αλλά αντίθετα θα έχουμε αρνητικά αποτελέσματα.


Πρόκειται στην ουσία για ένα ακόμα εργαλείο που μπορεί να σωστή χρήση να μας βοηθήσει να ανταπεξέλθουμε καλύτερα στη καθημερινότητά μας. Δεν ταιριάζει σε όλους μας, και δεν είναι υποχρεωτικός, μπορούμε όμως να δοκιμάσουμε την πρακτική του μεσημεριανού ύπνου, ακολουθώντας τα παραπάνω τιπ ώστε να δούμε αν είναι κάτι που μας βοηθά!