• Souldiet

Οι 5 παγίδες του πρωινού!

Ενημερώθηκε: 17 Ιουλ 2018



Σύμφωνα με μελέτες, οι άνθρωποι που τρώνε πρωινό συνήθως ζυγίζουν λιγότερο - και εκείνοι που παραλείπουν το πρώτο γεύμα της ημέρας τείνουν να επιλέγουν τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες αργότερα για μεσημεριανό και δείπνο.


Παρ 'όλα αυτά, το πρωινό δεν είναι πάντα όσο ισορροπημένο πιστεύουμε! Ένα μπολ με γκρανόλα σοκολάτας που αγοράστηκε από το σούπερ μάρκετ είναι γεμάτο ζάχαρη και οτιδήποτε άλλο εκτός από υγιεινό. Συνεπώς, όλα καταλήγουν στη μεγάλη σημασία ενός ισορροπημένου γεύματος. Τώρα λοιπόν ήρθε η ώρα για έναν έλεγχο πραγματικότητας: είστε ενημερωμένοι για αυτές τις 5 παγίδες του πρωινού;


ΠΑΓΙΔΑ # 1: ΕΧΕΤΕ ΠΡΩΙΝΟ ΣΤΟ ΠΟΔΙ/ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Αντί να ξυπνήσετε και να φτιάξετε πρωινό, πατάτε το κουμπί snooze. Στη συνέχεια, παίρνετε κάτι γρήγορο στο φούρνο και το τρώτε στο αυτοκίνητο ή στο τρένο. Και νομίζετε, "Ποίο είναι το κακό σε αυτό;" Στην τελική, το σώμα μας δεν νοιάζεται αν τρώμε σε ένα τραπέζι, εν κινήσει ή με βιασύνη. Αυτό που έχει πραγματικά σημασία είναι πόσο επικεντρωνόμαστε στο γεύμα μας: οι άνθρωποι που επικεντρώνονται στο πρωινό τους τείνουν να τρώνε περισσότερο προσεκτικά. Τα αποτελέσματα μιας μελέτης δείχνουν ότι το περπάτημα αποσπά την προσοχή του εγκέφαλου μας και επομένως καταναλώνουμε περισσότερες θερμίδες όταν τρώμε εν κινήσει. Επιπλέον, μη σωστή μάσηση της τροφής επειδή βιαζόμαστε μπορεί να οδηγήσει σε πεπτικά προβλήματα.


Συμβουλή: Εάν δεν έχετε χρόνο το πρωί ή προτιμάτε να κοιμηθείτε λίγο περισσότερο, ετοιμάστε το υγιεινό σας πρωινό το προηγούμενο βράδυ. Τι λέτε για ένα απολαυστικό μπολ chia pudding;


ΠΑΓΙΔΑ # 2: ΔΕ ΤΡΩΤΕ ΦΥΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ

Εάν καταναλώνετε έναν τόνο ζάχαρης για πρωινό, θα είστε πεινασμένοι πάλι σε μια ή δύο ώρες. Γιατί; Τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα εκτοξεύονται μετά το φαγητό αλλά στη συνέχεια πέφτουν πάλι εξίσου γρήγορα. Επιπλέον, ένα γεύμα πλούσιο σε απλούς υδατάνθρακες είναι εύκολο να χωνευθεί. Η ενεργειακή ώθηση που δίνει στο σώμα σας είναι βραχύβια και σύντομα θα πεινάσετε πάλι. Γιατί; Επειδή το πεπτικό σας σύστημα δεν χρειάζεται να λειτουργήσει τόσο σκληρά. Αυτοί οι υδατάνθρακες απορροφώνται απευθείας στην κυκλοφορία του αίματος στην απλούστερη μορφή τους (μονοσακχαρίτες ή απλά σάκχαρα). Συνεπώς τα δημητριακά με μεγάλες ποσότητες ζάχαρης θα χωνευτούν πολύ γρήγορα.


Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες (για παράδειγμα, βρώμη, προϊόντα ολικής αλέσεως, όσπρια, λαχανικά κλπ.) είναι ακριβώς το αντίθετο: αισθάνεστε χορτάτοι, επειδή οι ίνες διογκώνονται στο στομάχι σας και χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να χωνευθούν. Οι φυτικές ίνες κρατούν το πεπτικό σύστημα υγιές, μειώνουν τον κίνδυνο διαβήτη και, σύμφωνα με μελέτες, μπορούν ακόμη και να αποτρέψουν τον καρκίνο του παχέος εντέρου. Πώς σας φαίνεται ένα μπολ με βρώμη και φρούτα;


ΠΑΓΙΔΑ # 3: ΔΕ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ ΑΡΚΕΤΗ ΠΡΩΤΕΪΝΗ

Οι φυτικές ίνες δεν είναι το μόνο πράγμα που σας κρατά χορτάτο. Η πρωτεΐνη παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην αίσθηση κορεσμού. Μια επαρκής πρόσληψη πρωτεΐνης μπορεί να βοηθήσει στο να περιορίσει τις λιγούρες. Ως εκ τούτου, βεβαιωθείτε ότι έχετε πάρει άφθονα μακροθρεπτικά συστατικά με το πρωινό σας. Ποιες είναι οι καλές πηγές πρωτεΐνης; Μια ομελέτα λαχανικών με ψωμί ολικής αλέσεως, βρώμη με γιαούρτι φρούτα ή φρυγανιές ολικής αλέσεως με αμυγδαλοβούτυρο, μπανάνα και chia. Εάν χρειάζεστε κάτι γρήγορο, ένα σπιτικό smoothie είναι επίσης μια καλή επιλογή.


Ξέρατε ότι…


1-1,7 g πρωτεΐνης ανά kg σωματικού βάρους που λαμβάνεται καθ όλη τη διάρκεια της ημέρας είναι η ποσότητα που χρειάζεστε, ανάλογα με το καθημερινό σας επίπεδο δραστηριότητας.


ΠΑΓΙΔΑ # 4: ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ ΤΑ ΛΙΠΗ

Τα λίπη σας παχαίνουν; Δεν είναι τόσο απλό. Οι εποχές που τα λεγόμενα light προϊόντα συνίστατο ως μέρος μιας υγιεινής διατροφής έχουν περάσει εδώ και πολύ καιρό. Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος πρέπει, όπως οι υδατάνθρακες και οι πρωτεΐνες, να αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της διατροφής σας. Πρέπει να συμπεριλάβετε υγιή λίπη στο πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Τα καρύδια, οι σπόροι, τα αβοκάντο ή το απλό γιαούρτι (κανονικά λιπαρά) είναι καλές επιλογές. Σας κρατούν χορτάτους και έχουν υπέροχη γεύση.


ΠΑΓΙΔΑ # 5: ΔΕ ΤΡΩΤΕ ΑΡΚΕΤΑ

Ένα υγιεινό πρωινό σας δίνει μια ώθηση για να ξεκινήσετε την ημέρα σας. Εάν επιλέξετε ένα ισορροπημένο γεύμα το πρωί, οι πιθανότητες είναι ότι θα φάτε πιο υγιεινά το υπόλοιπο της ημέρας. Μην φοβάστε να φάτε ένα μεγάλο πρωινό: για να ενεργοποιήσετε το μεταβολισμό σας από το πρωί, είναι καλή ιδέα να γεμίσετε με φυσικά τρόφιμα (όπως τα παραδείγματα που αναφέραμε παραπάνω). Με αυτόν τον τρόπο είστε έτοιμοι για την ημέρα και δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για ένα στομάχι που γουργουρίζει ακόμη και για αρκετές ώρες πριν από το γεύμα.



Μπορείτε λοιπόν να δείτε ότι δεν είναι τυχαίο ότι το πρωινό είναι γνωστό ως το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας! Φροντίστε να έχετε μια ισορροπημένη διατροφή, να αφιερώσετε χρόνο και προσοχή στα γεύματα σας και να συμπεριλάβετε φυσικά, θρεπτικά και υγιεινά τρόφιμα.