• Souldiet

Πρωινό: 5 διατροφικά λάθη που πιθανώς κάνεις

Ενημερώθηκε: 22 Μαι 2018


Σύμφωνα με μελέτες, οι άνθρωποι που τρώνε πρωινό συνήθως ζυγίζουν λιγότερο και αυτοί οι οποίοι παραλείπουν το πρώτο γεύμα της ημέρας τείνουν να επιλέγουν τροφές πλούσιες σε θερμίδες αργότερα στην επιλογή μεσημεριανού και βραδινού γεύματος.


Παρόλα αυτά, το πρωινό δεν είναι πάντα πρωινό! Ένα μπολ από έτοιμη γκρανόλα με σοκολάτα είναι πλούσια σε ζάχαρη και σε οτιδήποτε άλλο μη υγιεινό. Το όλο θέμα είναι ένα ισορροπημένο γεύμα.. Τώρα ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσεις την πραγματικότητα: μήπως κάνεις και εσύ κάποιο από αυτά τα 5 λάθη στο πρωινό;


Λάθος #1: Τρως πρωινό στο «πόδι»

Αντί να ετοιμάζεις το πρωινό σου, επιλέγεις το κουμπί της αναβολής. Μετά διαλέγεις κάτι γρήγορο από το φούρνο και το καταναλώνεις στο αυτοκίνητο ή στο τρένο. Και αναρωτιέσαι πόσο βλαβερή μπορεί να είναι μια τέτοια επιλογή. Στην τελική, το σώμα μας δεν το ενδιαφέρει αν τρώμε σε ένα τραπέζι , στο πόδι ή αν παίρνουμε κάτι μαζί μας. Αλλά αυτό που έχει σημασία είναι πόσο συγκεντρωνόμαστε στο γεύμα μας: οι άνθρωποι που επικεντρώνονται στο πρωινό τους τείνουν να τρώνε με σύνεση. Τα αποτελέσματα της έρευνας προτείνουν ότι το περπάτημα αποσπά το μυαλό μας και συνεπώς καταναλώνουμε πιο πολλές θερμίδες όταν τρώμε στο πόδι. Επιπλέον, το να μην μασάς το φαγητό σωστά επειδή βιάζεσαι μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα δυσπεψίας .

Tip: Αν δεν έχεις χρόνο το πρωί η προτιμάς να κοιμηθείς λίγο παραπάνω, ετοίμασε το υγιεινό πρωινό σου το προηγούμενο βράδυ. Πως θα σου φαινόταν να φτιάξεις μια κρεμώδης πουτίγκα με μάνγκο, καρύδα και σπόρους τσία;


Λάθος #2: Παραλείπεις τις φυτικές ίνες

Αν καταναλώνεις ένα τόνο ζάχαρης για πρωινό, θα ξαναπεινάσεις μέσα σε μια ώρα ή δύο. Γιατί; Η γλυκόζη του αίματος σου κορυφώνεται μετά το φαγητό αλλά μετά πέφτει ξανά γρήγορα. Επίσης, ένα γεύμα πλούσιο σε απλούς υδατάνθρακες είναι εύκολο στην πέψη. Η αύξηση της ενέργειας που δίνει στο σώμα σου είναι βραχυπρόθεσμη και σύντομα θα νιώσεις το αίσθημα της πείνας. Γιατί; Γιατί το πεπτικό σου σύστημα δεν πρέπει να δουλεύει τόσο σκληρά. Αυτοί οι υδατάνθρακες απορροφούνται κατευθείαν από το έντερο στο αίμα στην απλούστερη τους μορφή.( μονοσακχαρίτες ή απλή γλυκόζη) . Τα δημητριακά πρωινού πλούσια σε ζάχαρη είναι για αυτό το λόγο εύκολο να απορροφηθούν.

Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες (για παράδειγμα βρώμη, προϊόντα ολικής αλέσεως, όσπρια, λαχανικά κλπ) είναι ακριβώς το αντίθετο : δεν νιώθεις ότι πεινάς για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα γιατί οι φυτικές ίνες διογκώνουν το στομάχι και απαιτούν περισσότερο χρόνο να μεταφερθούν στο έντερο. Οι φυτικές ίνες κρατούν το έντερο σε καλή λειτουργία, μειώνουν το ρίσκο της εμφάνισης διαβήτη και σύμφωνα με μελέτες μπορούν ακόμα να αποτρέψουν τον καρκίνο στο παχύ έντερο. Πρέπει να καταναλώνεις 30 γρ τροφίμων πλούσιων σε φυτικές ίνες κάθε ημέρα. Πως σου φαίνεται ένα μπολ από σοκολατένια βρώμη με κολοκύθι για πρωινό;


Λάθος #3: Δεν καταναλώνεις αρκετή πρωτεΐνη

Οι φυτικές ίνες δεν είναι το μόνο πράγμα που σε κρατά χορτάτο. Η πρωτεΐνη διαδραματίζει επίσης μεγάλο ρόλο στο να νιώθεις ικανοποιημένος και πλήρης. Mια ικανοποιητική πρόσληψη πρωτεΐνης μπορεί να σε βοηθήσει να περιορίσεις τις λιγούρες. Συνεπώς σιγουρέψου ότι λαμβάνεις όλα τα θρεπτικά συστατικά με το πρωινό σου. Ποιες είναι καλές πηγές πρωτεΐνης; Μια ομελέτα λαχανικών με ψωμί ολικής άλεσης, βρώμη με γιαούρτι και φρούτα ή τοστ ολικής άλεσης με φυστικοβούτυρο, μπανάνα και σπόρους τσία. Αν χρειάζεσαι κάτι γρήγορο, ένα σπιτικό σμούθις για πρωινό συνίσταται επίσης. Ήξερες ότι 1-1.7 γρ πρωτεΐνης ανά κιλό βάρους σώματος που προσλαμβάνεται κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι αυτό που χρειάζεσαι σε συνάρτηση με την καθημερινή γυμναστική σου.


Λάθος #4: Αποφεύγεις τα λιπαρά

Τα λιπαρά σε παχαίνουν; Δεν είναι τόσο απλό. Οι εποχές που τα λεγόμενα προϊόντα χαμηλών λιπαρών ήταν προτεινόμενα ως μέρος μιας υγιεινής δίαιτας έχουν παρέλθει. Τρόφιμα υψηλά σε λιπαρά όπως οι υδατάνθρακες και οι πρωτεΐνες, οφείλουν να είναι αναπόσπαστο μέρος της δίαιτας σου. Πρέπει συνειδητά να συμπεριλάβεις καλά λιπαρά στο σημαντικότερο γεύμα της ημέρας σου. Φυστικοβούτυρο, σπόροι, αβοκάντο ή γιαούρτι 2% είναι μερικές καλές επιλογές. Σου δίνουν το αίσθημα πληρότητας και έχουν εξαιρετική γεύση.


Λάθος #5: Δεν τρως αρκετά

Ένα υγιεινό πρωινό αποτελεί μια καλή αρχή για την μέρα σου. Αν διαλέξεις ένα ισορροπημένο γεύμα το πρωί , πιθανότατα να συνεχίσεις να τρως υγιεινά για το υπόλοιπο της ημέρας . Μην φοβηθείς να φας ένα μεγάλο πρωινό : προκειμένου να ενεργοποιήσεις τον μεταβολισμό σου το πρωί, είναι καλή ιδέα να προτιμήσεις υγιεινές τροφές. Με αυτό τον τρόπο προετοιμάζεσαι για την ημέρα σου χωρίς να χρειάζεται να ανησυχείς για το πώς θα αντιμετωπίσεις ένα στομάχι που γκρινιάζει για ώρες πριν το μεσημεριανό.

Οπότε μπορείς να καταλάβεις ότι το πρωινό δεν είναι τυχαία γνωστό ως το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας! Σιγούρεψε ότι ακολουθείς μια ισορροπημένη δίαιτα , επικεντρώσου στο γεύμα σου όταν τρως και νιώσε ελεύθερος να επιλέγεις υγιεινές τροφές.


#healthy_tips #nutrition #breakfast