• Souldiet

SEIZE THE DAY


Στο κείμενο αυτό έχω πρόσθεσει προσωπική εμπειρία και ελπίζω να σας μεταφέρω με το καλύτερο τρόπο αυτό που μου δίδαξε η ζωή αλλά και ο χειρότερος εχθρός μου που ήταν ο φόβος μου. 


Όλοι μας έχουμε όνειρα και στόχους.Κατά βάθος αυτό μας διαφοροποιεί από τα υπόλοιπα ζωντανά όντα δηλαδή η ικανότητα που έχουμε σαν άνθρωποι να έχουμε προσδοκίες,όνειρα και στόχους. Το κάθε όνειρο,ο κάθε στόχος δεν έχει όρια,δεν έχει οδηγίες χρήσης, δεν έχει φραγμούς, είναι η πιο ελεύθερη σκέψη μας και μπορούμε να προσθέσουμε πλασματικά συναισθήματα.


Τι εννοώ με αυτό;

Φιλοδοξούμε να είμαστε καλύτεροι και να επιτύχουμε πράγματα που μας δίνουν νόημα και μας κάνουν να νιώθουμε ολοκληρωμένοι. Αυτό μπορεί να ποικίλει, από χάσιμο βάρους, ενασχόληση με κάποιο άθλημα ή δραστηριότητα, εύρεση μια καλύτερης δουλειάς, ξεκίνημα μιας επιχείρισης, κλπ. Όταν βάλουμε έναν καινούργιο στόχο πέραν του ότι αισθανόμαστε πολύ μεγάλη ικανοποίηση από τις ωραίες δημιουργικές σκέψεις, προσθέτουμε ασυναίσθητα πολλες δεύτερες και τρίτες σκέψεις που κάνουν το ίδιο το όνειρο να μοιάζει Εφιάλτης. Πάντα όταν ξεκινούσα κάτι καινούργιο είτε αυτό λέγεται σχέση ,είτε αυτό λέγεται δουλειά,είτε αυτό λέγεται άσκηση με κατέβαλε ένα αρνητικό συναίσθημα που με οδηγούσε στην αδράνεια. Η συνειδητοποίηση ότι ο φόβος είναι η αίτια πίσω από την έλλειψη προόδου, ήταν το κλειδί της επιτυχίας. Ενώ υπάρχουν πολλοί λόγοι που κρύβονται πίσω από την αδράνεια, ο φόβος είναι από τους σημαντικότερους. Λέγοντας φόβος, δεν εννοούμε προφανώς το φόβο κάποιας επίθεσης ή απειλής, αλλά το φόβο της αποτυχίας και του άγνωστου. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι προγραμματισμένος να αποφεύγει τον πόνο και να επιζητεί την απόλαυση. Κατ’ αυτό τον τρόπο, ο φόβος μας μας κρατά πίσω εξαιτίας του παράγοντα

«τι θα γίνει εάν..»

Μερικά παραδείγματα της έκφρασης του φόβου είναι τα ακόλουθα: 

- Τι θα γίνει εάν ξαναπάρω τα κιλά που θα χάσω;  - Τι θα γίνει αν ο σύντροφός μου δεν αισθάνεται τα ίδια που αισθάνομαι εγω; -Τι θα γίνει εάν δε τα καταφέρω;  - Τι θα γίνει εάν δε με κάνει χαρούμενη;

Μπλα...Μπλα...Μπλα μπορώ να κάθομαι ώρες να γράφω για αυτες τις δεύτερες κακές σκέψεις ... Ο φόβος για το άγνωστο μας ωθεί στο να θέλουμε να μένουμε ίδιοι, καθώς πρόκειται για μια γνωστή κατάσταση και νιώθουμε 《άνετα》 σε αυτήν. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε ότι δεν είμαστε «καταδικασμένοι» σε μια ζωή με φόβο και αδράνεια. Μπορούμε να απελευθερωθούμε από τα δεσμά τους λαμβάνοντας υπόψη ένα πολύ καλό παράδειγμα που φέρνω πάντα στο μυαλό μου και δε με εκτοπίζει από το στόχο μου πλέον. 

"Το διαστημόπλοιο χρησιμοποιεί περισσότερα καύσιμα κατά την εκτόξευση, πάρα κατά την συνολική διάρκεια του ταξιδιού του στο διάστημα. Γιατί; Γιατί κατά την εκτόξευση καλείται να ξεπεράσει τις δυνάμεις της βαρύτητας ."

Το ίδιο συμβαίνει και με τους ανθρώπους.Μόνο που δεν είμαστε διαστημόπλοιο και δεν έχουν προγραμματιστεί οι λειτουργίες μας από κάποιον Κύριο Χ, αλλά από τον ίδιο μας τον εαυτό. Ας κάνουμε αντίστροφη ψυχολογία. Μείωσε την δύναμη εκκίνησης για τις συνήθειες που θες να υιοθετήσεις ή τους στόχους σου ή τα συναισθήματα με λιγότερες αρνητικές σκέψεις που σου προκαλούν φόβο και αύξησε την για να τις αποφύγεις.

Όσο περισσότερο μπορούμε να μειώσουμε ή να εξαλείψουμε την ενέργεια εκκίνησης σε σχέση με τις επιθυμητές ενέργειες που θέλουμε να κάνουμε, τόσο περισσότερο μπορούμε να ενισχύσουμε την ικανότητα μας να ξεκινήσουμε κάτι καινούργιο. 

Φαίνεται δύσκολο;Ναι θα μπορούσε να ήταν δύσκολο γιατί είναι κάτι καινούργιο.Ακριβώς ότι ανέφερα πιο πάνω μπορεί να συμβαινει και τώρα . Ξεκιναμε με κάτι πιο ρεαλιστικό τότε...Απομακρύνουμε από τη ζωη μας άτομα ή κατάστασεις που μας προκαλούν φόβο αποτυχίας. Τα άτομα αυτά είναι συνήθως αυτοί που θέλουμε να τους αποδείξουμε ότι μπορούμε. Περιμένουμε να μας αποδεχθεί κάποιο πολύ κοντινό μας άτομο, γιατί δεν έχουμε την δυνατότητα να εμπιστευτούμε τον ίδιο μας τον εαυτό(από φόβο) και τελικά καταφέρνουμε να φοβόμαστε περισσότερο. 

Αν έχεις πάρει απόφαση να χάσεις βάρος και να προσέχεις την υγεία σου ξεκινά από Χθές. Απέφυγε να το συζήτησεις με άτομα που προσπαθεις να τους απόδειξεις ότι μπορείς και συζήτησε το με τον εαυτό σου .Μην αφήνεις το άγχος και παλαιότερες αποτυχημένες προσπάθειες να σε επηρεάζουν. Πίστεψε στον εαυτό σου και στις δυνάμεις σου και δες τη διαδικασία ως ένα τρόπο βελτίωσης της σχέσης με τον εαυτό σου.